Bartók-Pártay Clan

A - már nem is olyan - frissen alakult Bartók-Pártay klán blogja.

Friss topikok

  • gesztenyecico: @mindenlébe: Hehe :) Ez edes, Emma szuper fej, imadom amiket mond :) (2011.10.21. 12:07) Kedvenc nadrag
  • mindenlébe: okos!!!! :) (2011.10.20. 23:12) Futes
  • mindenlébe: huha, dolgozo Anyuka lettel! Elvezd ki minden elonyet, es ne legyen lelkiismeretfurdalasod. A gyer... (2011.09.14. 21:44) Elso nap az irodaban
  • mindenlébe: heheee, ez isteni :):) (2011.08.26. 22:26) Pillanatok
  • mindenlébe: Boldog szülinapot Gordi!!! Mi is örülünk hogy vagy :) (2011.08.09. 21:52) Eltelt egy ev...

Nyelvtan emlekek

2011.06.02. 23:53 | gesztenyecico | 3 komment

Tegnap este levezeteskent gyerekek beszedfejlodeserol olvasgattam cikkeket (tobbek kozott ezt az erdekeset) es merengtem az otleteken es elmeleteken, mikor egy ponton felbukkant a "predikativ szerkezet" kifejezes. Hirtelen otletem se volt, hogy mi fan teremhet ez, a nyelvtan sose tartozott sem az erossegeim koze, se az erdeklodesi korombe, kozben meg halvanyan volt megis egy olyan erzesem, hogy en ezt hallottam mar. De mi ez? Aztan leesett es omleni kezdtek a kisiskolas emlekek. Igen, kisiskolas. Talan harmadikosok (vagy csak masodikosok?) lehettunk mikor tanultunk errol. Emlekszem, hogy a Mama ki volt akadva, hogy minek tanitanak 8-9 eves gyerekeknek olyan kifejezeseket, hogy "predikativ szerkezet"? Es tenyleg, minek? Milyen eszement otlet mar ez? De a Mama felvilagositott, hogy ezt az o iskolaskorukban meg ugy hivtak, hogy alany-allitmany. Sokkal jobb. A helyzet komolysagat jelzi, hogy 8 evesen arrol se volt fogalmam mi az az alany, igy en legalabb honapokig hittem azt, hogy az "arany-allitmany". Legalabb felig volt igy ertelme :) 

Szoval tegnap este jot mosolyogtam magamon. Predikativ szerkezet. Hahahaha....

A bejegyzés trackback címe:

https://bartok-partay.blog.hu/api/trackback/id/tr262953071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cicamam 2011.06.03. 09:14:48

Drágám! Miért nem szóltál?
Legalább arany-szállítmányt gondoltál volna? :)

mindenlébe 2011.06.03. 21:49:47

nahát, még én is alany-állítmánynak tanultam, uh a predikatív szerkezetet a kora kilencvenes években vezethették be a tantervbe :):)

Cicatesó · http://szeretemakutyam.freeblog.hu/ 2011.06.10. 17:15:42

Azt hiszem errefelé most én vagyok a legfiatalabb, tehát nekem kellene a legjobban emlékeznem erre... De be kell valljam, fogalmam sincs, hogy mi az a predikatív szerkezet. :D
süti beállítások módosítása