Bartók-Pártay Clan

A - már nem is olyan - frissen alakult Bartók-Pártay klán blogja.

Friss topikok

  • gesztenyecico: @mindenlébe: Hehe :) Ez edes, Emma szuper fej, imadom amiket mond :) (2011.10.21. 12:07) Kedvenc nadrag
  • mindenlébe: okos!!!! :) (2011.10.20. 23:12) Futes
  • mindenlébe: huha, dolgozo Anyuka lettel! Elvezd ki minden elonyet, es ne legyen lelkiismeretfurdalasod. A gyer... (2011.09.14. 21:44) Elso nap az irodaban
  • mindenlébe: heheee, ez isteni :):) (2011.08.26. 22:26) Pillanatok
  • mindenlébe: Boldog szülinapot Gordi!!! Mi is örülünk hogy vagy :) (2011.08.09. 21:52) Eltelt egy ev...

Kaja kaland: elso het

2011.01.30. 15:53 | gesztenyecico | 1 komment

Egy hete adtuk az elso kanal almapuret Gordinak, aminek nagy resze akkor rogton ki is jott belole. Gondoltam osszegzem a mult szombat ota eltelt esemenyeket.

vasarnap: ujra alma a menu, ezuttal is az elso kanalat fintorgas koveti, majd miutan sikerul kipruszkolnie tobbet, nem nyitja ki a szajat, csak akkor mikor kezebe adom az egesz almat. Azt kedvesen nyalogatja, minden nyallintas utan pofakat vag ugyan.

hetfo: ma kortevel probalkozom, sem a pure a kanalrol, sem a kortenek a nyalogatasa nem megy, ket perc alatt turelmet veszti.

kedd: egy kanal korte lecsuszik, a fintorgas termeszetesen megvan.

szerda: a siker napja. Ket kanal kortepuret elnyammog (persze nem tudom pontosan, hogy a kovetkezo pillanatban mennyit csurgat ki a nyallal egyutt), utan lelkesen ragicsalja a kezebe adott kortet. Finoman reszelgeti az inyevel, nagyokat fintorog, de huzza a szajahoz a kezem ujbol es vigyorog hozza. Alakulunk! Epp nalunk volt Anna es Alizbaba, s Aliz is epp lelkesen nyelte az ebedjet (edeskrumpli es zeller pure), Gordi pedig nagy erdeklodessel figyelte a dolgot, igy egy kanalkaval ot is megkinaltuk. Szo szerint ravetette magat, majd megforgatta a pepet a szajaban, oklendezett ket oriasit, majd kikopte az egeszet. (Haha, szerencsere a nagy csodanejlont leteritettem a foldre, igy a szonyeg megmenekult.) Sebaj, nem sietunk sehova. Delutan pedig az oleben ult mikor nekilattam a bananevesnek. A gyerek szinte megorult, rugkapalt, feszitette magat, eloszor fogalmam se volt mit akar, aztan rajottem, hogy a banant. Odanyujtottam, Gordi ketmarokra ragadta es tolta magaba, ugyan lenyelni szerintem semmit sem nyelt le, inkabb csak nyammogot, majd a tenyerembe kopte buszken a nyalas bananpepet.

csutortok: ismet korte, semmi siker, ma meg a nyalogatas sem erdekelte.

pentek: visszatertunk az almahoz. A pep otletere is elforditotta a fejet, kizarolag az egesz alma megnyalogatasara volt hajlando, igy trukkhoz folyamodtam, egy keves pepet nyomkodtam az alma feluletere, es azt nyujtottam oda. Lathatoan meglepodott, hogy a szajaban maradt valami, a szokasos fintorgas kovetkezett, majd az olebe teritett textilpelenkat megragadta es meglepo ugyesseggel kitorolte a szajat. Nagyon trukkos :)

szombat: eloszor ultettuk be a szep kis etetoszekbe (a hetvegen megrendeltuk es szerdan meg is jott), Alba melle ult en pedig felszolgaltam nehany extra puha kortekarikat. Kis segitseg kellett a megragadasukhoz (tapadtak az asztalhoz), de utana mar ment minden magatol. Leharapott egy darabot, ragicsalta, forgatta a szajaban, majd kikopte, es nagyon lelkesen kacagott hozza. Ma nem pureztunk, meg nem dontottuk el, hogy mennyire kovessuk a klasszikus utat, es mennyire azt a megkozelitest, miszerint bizzuk a gyerekre mit es mennyit akar a szajaba tenni, kozben megtapasztalja a dolgok allagat is, mert mindent maga foghat es tehet a szajaba. Ez a 'Baby-led weaning'. Elvileg semmi stressz, semmi eroltetes, anyukanak kevesebb melo, babanak nagyobb elvezet, es meg ezer masik elony elvileg. Az egyetlen kerdes, hogy nem fullad meg ha tul nagy darabot harap? Allitolag nem, kikohogi, es ez teljesen normalis. Hat nem is tudom... Kiprobalta Gordi rogton ezt is, kohogot egy sort, a falat felet kikopte, a masikat lenyelte, aztan vigyorgott tovabb. De en azert rendesen leizzadtam. (Ma talalkoztam egy masik ismeros anyukaval, o azt meselte a kisfia eleinte szinten folyton kohogott, igy inkabb pureztek megis. Aztan eltelt egy honap es megerett ra a kisfia, mostmar ugyesen es gond nelkul kiszolgalja magat a darabos kajaval, egyaltalan nem turmixolnak mar semmit.)

vasarnap: en mar untam a kortet, igy ma oszibarackot szerviroztam az ifjusagnak, meghozza inkabb puresitve. Ugyan nyalogatast meg egy kis kezzel csocsalast engedelyeztem, de a kiskanale volt a foszerep. Es ma eloszor a fintorgas ellenere ujra kinyitotta a szajat az elso falat utan, es a kanalat megragadva ujra es ujra engedte, hogy a szajaba toltsek egy kis oszibarackot. Hogy aztan cseppenkent kibugyborekolja es nezze az eredmenyt a partedlin :)

Eltelt egy het, nagyon elvezem a kalandot, a pofakat amiket vag, meg hogy latszolag azert elvezi, mert nagyokat rohogcsel kozben. De hogy egy falat is jutott-e le a torkan abban nem vagyok biztos. A kaja tovabbra is szazszazalekig a tej, ugyan egy kis ujdonsag itt is van, ha nem vadul ehes, akkor az ujjat is megprobalja kozben a szajaba tenni es egyutt szopni, de meg nem tudtam meggyozni, hogy ez nem olyan hatekony, raadasul nekem sem finom erzes.


 

Címkék: evés gordon

A bejegyzés trackback címe:

https://bartok-partay.blog.hu/api/trackback/id/tr712625475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenlébe 2011.01.30. 21:57:53

gratula, nagyon jól haladtok :) a baby led weaning jött be nekünk is, de szétparáztam magam hogy félrenyel...párszor meg is történt, de sokkal kevesebbszer mint gondoltam volna! ügyesek vagytok :) honnan van ez a szuper etetőszék? nagyon jól néz ki! R
süti beállítások módosítása